𝕭𝖆𝖘𝖙𝖆𝖗𝖉𝖘 𝖔𝖋 đ•­đ–”đ–đ–šđ–˜đ–‘Ă€đ–“

5 Album - Micke P (Gut Grippers, Rawhide)

Kategori: AllmÀnt

Micke P
AC/DC - Powerage 1978
Min första egna LP, köpt i skivaffÀren dÀr Pettan jobbade pÄ NordgÄrden i Uddevalla 91-92 för 10 spÀnn. Har pÄ senare Är blivit absoluta favoriten av Young-brödernas digra skivkatalog. I ungdomen var den tuff, i Älderdomen tuff Ä bÀst! Bara lyssna pÄ Riff-raff, blir inte mycket bÀttre Àn sÄ. Förra sommaren var jag pÄ en liten födelsedagsfest i Dalsland dÀr Underground Fire avslutade med att covra den, total extas för mig!
 
 Macabre - Gloom 1989
Denna rackarn Ă€r sĂ„ jĂ€vla grym va! Har satt djupa spĂ„r i mig sedan jag hörde den första gĂ„ngen hemma hos Sahlin (Bestial Mockery) i Dingle i slutet av 90-talet. Jag halvminns ett fylleslag jag hade efter ett klubbmĂ€sterskap i styrkelyft jag var med pĂ„, dĂ€r jag och Herlev drack alldeles för mycket hemkört och gav oss ut pĂ„ stan. Jag sprang omkring och skrek pĂ„ inledande raderna av ”Embalmer” och de fĂ„ minnesbilder jag har av den kvĂ€llen innefattar pepparsprej, försök till vĂ„ld mot tjĂ€nsteman och senare polisingripande! Good times!!!
 
 VÀgra För Helvete 1984 (Samlings LP frÄn Rosa Honung Records)
Inköpt frÄn Ginza tidigt 90-tal, första gÄngen jag hörde Anti Cimex, det band som fick mig att börja spela hÄrd musik. Minns att vi var pÄ Gran Canaria hela familjen nÄgra Är senare och jag fick spela tillbaka kassettbandet jag hade med mig dÀr dom tvÄ lÄtarna frÄn skivan var med, dom fick mig att rysa i vÀrmen. Men egentligen Àr det ju bara Cimex jag gillar pÄ skivan sÄ jag tvÄngsflikar in Varning För Punk-boxen oxÄ, dÀr va det mycket som va förjÀvla bra! Och Àven Gbg Hardcore punk 81-85! Men det Àr ju för att Anti Cimex Àr med, det Àr det allt handlar om. Dom Àr bÀst!
 
 Blue Öyster Cult - Secret Treaties 1974
Ett band jag alltid hört om men för bara nĂ„gra Ă„r sedan började lyssna pĂ„, BÖC! Vilken skiva! Jag har nog lyssnat pĂ„ den fler gĂ„nger hela skivan igenom Ă€n nĂ„gon annan skiva. I alla fall i vuxen Ă„lder. Hade en diskussion nu pĂ„ midsommar hur konstigt det Ă€r att dom inte Ă€r större, det Ă€r ju bĂ„de ockult Ă„ svĂ€ngig rock nÂŽroll som borde passa alla med preferensen hĂ„rd musik. Sjukt underskattat iallafall, svinbra!
 
 Motörhead - Overkill 1979
Jag framhÀvde lÀnge att min favvo-Motörheadplatta var Another Perfect Day, men jag tror ÀndÄ Overkill tar platsen som mest betydelsefull. Den Àr ju sÄ sjukt bra! Jag Àr uppvÀxt med en sÄn dÀr plastig Mark-skiv/kassett/cd-spelare frÄn Ellos sÄ allt man lyssnade pÄ lÀt mer eller mindre diskantigt och skit! Men jÀvlar, nu nÀr man hör grejerna med bra ljud, vilken skiva! Lyssna pÄ Lemmy nÀr han gÄr upp med rösten i falsett nÀstan i refrÀngen pÄ Damage Case. Gudars sÄ gött!! Det Àr ju idel hits, hela skivan Àr hitsinglar staplade pÄ varandra, otroligt bra!
Gut Grippers - Jeffrey Dahmer - https://www.youtube.com/watch?v=naJQ6j35g4E
 
 
 
Kommentera inlÀgget hÀr: