𝕭𝖆𝖘𝖙𝖆𝖗𝖉𝖘 𝖔𝖋 đ•­đ–”đ–đ–šđ–˜đ–‘Ă€đ–“

5 Album - Mateo Tervonen (Sarcator)

Kategori: AllmÀnt

Mateo
 
 Sarcófago - I.N.R.I. (1987)

En av de absolut mest viktigaste skivorna för mig. Det var min inkörsport in i extrem metal och den förÀndrade min syn pÄ metal ganska drastiskt. Skivan Àr 28 minuter av total rÄ och Àrlig energi skriven av 4 sydamerikaner som hatar kristus. Ett totalt "fuck off" till allt omkring. Omslaget talar för sig sjÀlv!
Trummorna lÄter som ett maskingevÀr som vÀger en del, och Wagner Antichrists sÄng och inlevelse gör honom till en av mina största sÄng-inspirationer.
 
In Solitude - Sister (2013)

En helt Ideal och perfekt rock skiva!
Unik och oslagbar.
StÀmningen, mörkret och djupet som man kan hitta i den skivan tar över en helt. SÄ fort första tonen i lÄten He Comes trÀffar mina öron sÄ blir det en total "switch" i min skalle. Man blir fÄngad helt enkelt.
Inte en enda svag lÄt, inte ett enda varv för mycket.
Finns inget mer att sÀga, lyssna bara!
 
 The Devil's Blood - The Thousandfold Epicentre (2011)

Helt unik skiva. Avgrundsdjup pÄ ett sÀtt som jag aldrig hört förut. Hur man kan föra in sÄ mÄnga lager och detaljer in i en skiva Àr för mig fascinerande. Varje gÄng jag lyssnar sÄ hittar jag nÀstan alltid nÄgon ny detalj. Det sÀttet att skapa en skiva var en stor inspiration till mitt bands senaste skiva Alkahest, dÀr mÄlet var att göra en skiva som skulle kÀnnas maffig och innehÄlla allt! Inga regler, bara det lÄter bra.
R.I.C. S.L.
Full album link
 
Morbid Angel - Altars of Madness (1989)

Den ideala Death Metal skivan!
Death metal Àr lite knepigt för mig. Oftast Àlskar jag dom banden som Àr lite utanför det klassiska death metal-soundet. Merciless, Grotesque, Repugnant och Terrorizer mm.
Men Altars förblir favoriten och den visar vad det handlar om, att Death Metal ska vara den mest aggressiva grenen av metal och inget annat.
Alla Death metal band hade gynnats av mid-range-David Vincent sÄng. Lyssna pÄ Bleed for the Devil och dööö!
 
Dissection - Storm of the Light's Bane (1995)

Den ideala Black Metal skivan!
Inga konstigheter, inte en gnutta hopp.
RÄ, melodiös, emotionell, episk, ond. Allt Àr dÀr som behövs vara dÀr!
Lika betydelsefull skiva nu som nÀr jag upptÀckte den vid 12 Ärs Älder.
Nog babblat!
 
 
Kommentera inlÀgget hÀr: