𝕭𝖆𝖘𝖙𝖆𝖗𝖉𝖘 𝖔𝖋 đ•­đ–”đ–đ–šđ–˜đ–‘Ă€đ–“

Adde - HARDCORE SUPERSTAR

Kategori: AllmÀnt

1. Vilken sorts musik lyssnade dina förÀldrar pÄ nÀr du vÀxte upp?
De va mycket Elvis, Beatles, ELO men morsan brukade gÄ till skivbutiken o köpa singlar som var stora för stunden som AHA, Sandra och Jennifer Rush mm.

2. Var det nÄgra av deras skivor som stod ut och som du lyssnade extra mycket?
Jag gillade ELO men ocksÄ 80-tals hitsen som spelades hemma. Beatles och Elvis kom senare i tonÄren. Framförallt blev jag helt insnöad pÄ Beatles. Vi starta ett Beatles coverband o dissekerade deras lÄtar för analys.

3. Var det förÀldrarnas skivor som gjorde att du kom i kontakt med rock/metal eller nÀr skedde det?
Det va storebrorsan som visa mig alla banden som skulle forma mig. Att fÄ komma in pÄ hans rum som va tapetserat med planscher pÄ band o fÄ lyssna pÄ AC/DC, KISS, Iron Maiden, Saxon, Motörhead o Judas priest va som att gÄ in i en magisk vÀrld.

4. Vilka var dina favoritskivor i tidig Älder och varför?
 Egentligen allt med KISS med smink och AC/DC va det som tog mig till en annan planet. Det kÀndes farligt o vÀldigt tufft. Sen va deras lÄtar lÀtta för en femÄring att ta till sig.

5. Vilka skivor och band var det som gjorde att du verkligen fattade att det var rock/metal som var grejen?
 Som sagt KISS va det avgörande bandet som fick mig riktigt hooked pÄ musik. Jag sÄg KISS pÄ Scandinavium 1984 med farsan och brorsan och det va dÄ jag bestÀmde mig för att jag ville bli trummis.
Hardcore Superstar - Vic, Jocke, Martin, Adde
6. Hardcore Superstar slÀpper ju fortfarande skivor i olika format sÄ jag antar att du fortfarande besöker skivaffÀrer i den mÄn dom finns och köper riktiga skivor?
Absolut! Det Àr kul med vinyltrenden som kommit. Nu kan man Äka pÄ turné med bandet och hitta minst en grym skivbutik i varje stad. Vinylhunting Àr fortfarande det roligaste jag vet.

7. Vilket och varför Àr ditt favoritformat? Streaming? Cd? Vinyl?
Jag gillar bÄde CD och Vinyl. Vinylen har nÄgot magiskt över sig med sitt format o sound medans CD:n Àr praktisk. Den kan man ta med överallt och ljudkvalitén Àr grym.

8. I och med att man vÀxer upp (nÄja) sÄ brukar musiksmaken Àndras nÄgot. Lyssnar du uteslutande pÄ rock/metal eller har du lagt till lite andra genres i ditt lyssnande?
 Jag brukar jĂ€mföra musik med mat. Även om man gillar kött o potatis mest sĂ„ Ă€r det aldrig fel att variera kosten. Jag lyssnar pĂ„ allt och förstĂ„r helt Ă€rligt mig inte pĂ„ mĂ€nniskor som fastnar i en genre.

9. Vilket band eller skiva Ă€r det/den mest ”pinsamma” du lyssnar pĂ„ och tycker Ă€r riktigt bra?
Hardcore Superstar
.Hahahahahaha!!!

10. Är det nĂ„t eller nĂ„gra band som slĂ€ppt nĂ„n grym skiva som du tycker förtjĂ€nar lite mer uppmĂ€rksamhet Ă€n dom fĂ„tt?
 Bigelf Àr ett ofattbart bra band som förtjÀnar vÀrldsdominans.

11. Och nu det svÄraste. Du fÄr vÀlja endast 5 skivor att lyssna pÄ resten av livet. Vilka blir det?
 King Diamond - Them
Beatles - Abbey Road
KISS - Alive
Slayer - South of Heaven
Funkadelic - Cosmic Slop
----------------------------
 
 
Kommentera inlÀgget hÀr: